Lördag

Jag har upptäckt att det är ganska svårt att hinna med att blogga ju, har ju så mkt att skriva att det tar hur lång tid som helst;)
Senaste dagarna då, vad har hänt.. Hm.. Igår var en helt vanlig dag, jag red en superfin 5-åring som ska gå kvalitén och kvala till championaten, fick duppeldiplom på 3-årstestet och 9:a på traven:) Hon var trevlig, men valpig såklart eftersom hon är så lite riden. Sedan red jag lite på en gigantisk 4-åring som reds in i november, så där kan vi snacka om ännu valpigare, han far högt och lågt och fattar inte själv att han är typ 173cm hög, om inte ännu större? Han drog ju sönder sin grimma när jag hade han i spolspiltan, bara för att han kan liksom, han är aldrig rädd. Men så då fick man jaga honom lös i stallet, hästskrälle. Men att rida gick jättebra, vingligt, men mjuk och fin. Småbockar lite i galoppfattningarna, eftersom man får gå på med spöt, men inga stora grejer som tur är, det är ju en bra bit att falla menar jag! Sedan skulle jag rida min pärla för Lalla igår, men jag red inte länge för hon började resa sig och bråka direkt, så Lalla satt upp och red en stund, hon var likadan dp och vart bara värre. Så nu ska hon kollas av kiropraktor eftersom han får panik att sätta under sig vänster bak. Inte roligt, men jag hoppas det är något så simpelt som en låsning eller muskelgrej.Bara att hålla tummarna.

På kvällen igår var vi på bio i norrköping och såg Angel av Colin Nutely, den var inget vidare vill jag lova,kan inte rekommendera den direkt, hade typ ingen handling och var ganska konstig. Ingen film jag skulle se igen. Och nej, jag var inte på bio själv som vissa tror haha, tack för den Camilla, tror att jag har blivit helt galen och går på bio själv, där går fan gränsen för mig tillochmed. Det var jag, Lalla,Johan och deras två kompisar Jenny och Krister.
Det var riktigt trevligt att komma iväg en sväng, nu när man är bonde menar jag.

Idag har jag jobbat halvdag, vi löshoppade, ganska skönt, bara släpa lite hästar framochtillbaka till ridhuset, finns ju värre saker;) Lillan fick också vara med, hon tyckte väl det var sådär, hon typ kraschade alla hinder till en början, men sista sprången vart riktigt fina!

Vart underbart väder även idag här,skönt att sitta i solen och ha det gött på eftermiddagen. Jag har även städat och gjort fint i lägenheten,ska ta lite bilder sen så ni får se hur jag har det. Har bara några banankartonger jag ska flytta först:P
Ikväll ska jag och Sabina ( min nyfunna bondevän hihi) hyra film och äta pizza. Helt okej faktiskt med tanke på att jag inte ätit nåt mer än mackor, sallad och soppa på typ... Ja en vecka, så pizza är ganska välkommet just idag.

Nu har jag lite skrivkramp vill jag lova. Och en lördag utan harrys känns konstigt haha. Jag saknar:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0