Vilken dag...

Bloggen har ju inte funkat på typ hur länge som helst, jag som hade tänkt och vara duktig och blogga mycket nu när jag har flyttat så alla kan hålla koll på mitt liv, jag vet ju själv att det är väldigt intressant.

Igår åkte jag iaf hem till motala för jag skulle byta däck på bil och transport innan kl 8.00 idag och jag orkar inte åka härifrån typ halv sju liksom, så det blev en övernattning hos mamma och pappa.
Idag har jag fått massor gjort, bytt däcken som sagt, fixat reflexer på släpan och besiktat om den så den är godkänd,tvättat bilen (blänker som bara den) och en fika med Camilla hann jag med. Och så stannade jag på prinsgatan och tog med lite grejer jag behöver, knivar,dammsugare och lite allt möjligt, lite sprit med ifall jag skulle få hemlängtan haha.
Kom tillbaka hit vid halv sju på kvällen.. Så då tänkte jag ta en lugn och mysig ridtur på galoppslingan och dressyrbanan. Lillan tyckte annorlunda, jo att var på dressyrbanan stämmer fint, och vi red fram ett par varv på galoppslingan, MEN LUGNT VAR DET FANIMEJ INTE. Jag hann bara rida typ två varv på banan, och då satte jag mig ner i sadeln och red till med sätet typ två steg, och då förvandlas Lillan helt plötsigt till djävulen själv:S Hon blir helt tokig och ska bara ha av mig, reser sig, slänger sig fram, bakåt uppåt och neråt. Och när jag går på henne så backar hon, i 190km/h och det spelar ingen roll att jag sparkar som en idiot (hade inget spö tyvärr) hon bara backar fortare tills hon slår i bakbenen i stockarna runt banan, då reser hon sig igen. När vi bråkat så i typ 20 minuter så börjar jag illtjuta (jag gråter bara när jag blir arg). Hoppar av skrället och går in i ridhuset där vi fortsätter cirkusen, då med en dressyrpisk i handen på Sara (nu jävlar ska hon få) hon blir då givetvis ännu argare, och Sabina som rider samtidigt blir helt chockad och undrar vad fan hon håller på med (hästen inte jag). Jag lyckas till slut få henne att gå framåt och kan avsluta passet hyggligt så jag travavade av henne och hon var skapligt lugn när jag avslutade. Men hon var helt stissig och svetten bara rann på henne, men hon får skylla sig själv, jäkla sto säger jag bara. Imorgon ska Lalla hjälpa mig, hon stod i morgonrocken ikväll och hade ingen större lust att gå ner till ridhuset igen;) Ganska förståligt, men imorgon blir det inte lätt för lilla fröken Live Forever, för fortsätter hon såhär kommer hon inte leva upp till sitt namn om vi säger så!

Slängde iaf in henne i stallet och åkte in till krokek, det var faktiskt ganska stort där. Handlade lite på konsum för jag glömde tandborsten hos mamma o pappa, men det märks att det är ett litet samhälle för alla tittade på mig och undrade vem jag var;) En ny människa liksom, jag kommer förmodligen stå omnämt i deras lokaltidning, det har dom nog ingen iofs...
På vägen hem fick jag stanna för två jättestora hjortar, det är verkligen hur mkt hjortar som helst här, och gud vad stora de är, värsta hornen. de gick precis vid bilen när jag åkte föbi, värsta söta. Och då menar jag VÄRSTA, haha Fredrik fattar;)

Har så himla ont i ryggen också, hoppas det blir bättre tills imorgon..Så jag kan rida kräket och de andra som står på tur imorgon, hoppas på sol också så man kan passa på och fixa på brännan över lunchen menar jag;)

Och typ detta borde jag fixa iordning istället för att sitta här, värsta röran ju. Jag bara ställer grejer överallt. Men nu ger jag upp för idag och kryper ner i min säng. Så man är pigg och alert imorgon i stallet 6,30!
image4

Kommentarer
Postat av: Micke

Dumma häst.

2008-04-02 @ 22:36:26
URL: http://nufan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0