Det är bloggkrig?

Mest skit runtomkring verkar StinaLee få, inte konstigt heller för hon verkar ju så himla tråkig, opersonlig.
Men framför allt verkar hon inte ha en åsikt om någonting, hon verkar vara en såndär som bara hänger på, som bara är med och aldrig tycker något. Jag vet inget om det här, men det är vad jag TROR.  Personer som aldrig tycker något är inte speciellt intressanta, jag vill höra åsikter om saker och ting och det är ju det som är roligt att läsa.
Inte en person som visar 10 bilder på sina hundar i olika vinklar varje dag och that´s it. Mer hände inte i livet.
 Tragiskt eller magiskt?
Visst alla kan inte leva lyxliv på Nisses lilla yacht som Blondinbella men lite roligare än lilla Kenza som bara sitter och längtar till sin grek-DJ på Kreta kanske man kan ha i livet? Och tänka sig att det var svenska tjejer som hade raggat på lille greken, hur kan man göra så?! Det är ju skandal,ragga på Kenzas pojkvän, fy vilka tjejer alltså.


Jag tror jag måste sluta följa andras liv via internet, är bloggandet verkligen hälsosamt?



Varför återkommer man till en blogg dagligen? Vad tycker ni?


Jag gillar som sagt åsikter och att bli lite provocerad, det gillar jag. Tråkbloggar går.. ehm... eh FETBORT!
Hatar bildbomber på hundar,katter,bebisar men annars går det mesta bra.
Jag menar vi gillar ju bara att titta på bilder på våra egna hundar,våra egna katter och våra egna beisar, vem fan vill sitta och glo på 400 bilder på någon annans hundjävel? Inte jag iallafall, den ser ju likadan ut på alla bilder..


Människa med bebisröst:
"Men kolla på den häj  bilden´rå, visst äj  han söööööt,min lilla pussinusspuss vovvsing,ååååh han är schhå gullig ju"

Suck!

Ge mig era tankar om bloggandet!

/Fettot

Kommentarer
Postat av: Camilla

Rätt! Jag gillar henne för jag tycker hon visar vad hon har och inte döljer något och är rolig gäller bara att klarar av sådan människor antagligen hatar man eller så älskar man dem så är det bara. :)

2008-08-04 @ 18:35:39
URL: http://myrrah.blogg.se/
Postat av: Latin Rock Exotic (Blatte Bella)

Vet inte varför du tycker att Stina Lee inte har åsikter. Snarare är väl hon den enda som ryter till när hon känner att hon behöver de. De andra sitter och skriver glorifierande om sina liv och det är ganska genomskinligt. Förutom Blondinbella som ändå har ett lyxliv på riktigt.



Däremot kan Stina Lee tagga ner med ego pics. Det är inte intressant i längden. Men att hon inte skulle ha intressanta åsikter det tycker jag inte.



KENZA är ok för hon är egentligen en helt vanlig tjej. Tror jag är för gammal och ointresserad av pojkband för att läsa hennes blogg. Hon kan dock lägga ner hela den här H&M-reklam-skiten med handplockat bomull av arbetande barn i Uzbekistan.



Jag tycker att bloggandet är ok så länge det handlar om att man vill må bra själv. Men folk är så intressearade av att tjäna pengar. Det har Stina Lee också sagt. Hur åsiktsfritt är det? Det tycker jag inte att det är med tanke på de 9 miljoner svenska WANNABE-bLONDINBELLA freaks.



Det är skrämmande att folk har ätstörningar och mår skit och ändå skriver alla om samma sak: Mode och skönhet.



Själv har jag inte valt att skriva om mode och skönhet för att alla andra också redan gjorde det. Jag skriver för att jag är hudterapeut och jag var fotomodell långt innan alla var det och jag tyckte om sminket å de. Sen tillkom alla mina åsikter kring det mesta jag sysselsätter mig med, som tex smink.



Vad tycker du om det här med ekologiskt och rättvisemärkt då och hela den här nya "Team Blatte Bella.Se" =P



Kan berätta att det dels är lite parodi på Blondinbella och dels lite på allvar genom att jag kan skina igenom med skillnaden mellan en person som har fått allt i livet och en annan som får kämpa sig fram. Visst det är ju inte i hårfärgen.... men en del tycker ändå faktsikt det. Det kallas smygrasism och det genomsyrar mitt liv även om jag också vill framåt och ha olika företag osv... :)



Tråkiga bloggar är tråkiga som du säger. Tycker även att bloggar som bara handlar om att "idag gjorde jag det... och idag gjorde jag det"... är svintråkiga.



KENZA skrev tex en gång och berättade att hon varit ute och bajsat med sin nya Armani. Hmm.... Vem bryr sig om din hund har bajsat eller inte???



Vem bryr sig om vardagliga saker liksom? Håller med om att provocera är intressant!!! BRA FRÅGESTÄLLNING ANNARS!



Go girl! :)

KRAM



/eva



2008-08-04 @ 18:44:16
URL: http://www.blattebella.se
Postat av: jennifer

haha,man ska vara seriös när dte gäller inredning.

vi ska flytta upp till floragatan,upp mot kyrkogården. en källarvåning är dte och den är hur mysig som helst :)

2008-08-04 @ 18:55:47
URL: http://jenniferdahlberg.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, endel bloggar blir man lixon;

-Dah, varför skapades denna blogg helt meningslös!



Hade bra :)

2008-08-04 @ 18:58:27
URL: http://febuaritjej.blogg.se/
Postat av: lottye

sv: nu är det fixat stumpan :)! blev det rätt?

kram

2008-08-04 @ 19:15:33
URL: http://republic.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag tycker inte att någon av de "stora" bloggarna är speciellt bra så jag förstår inte riktigt hur de kan ha så mkt läsare...

2008-08-04 @ 19:50:28
URL: http://verystylish.blogg.se/
Postat av: sandra

sv:Nej, men hon är en äcklig liten fjortis unge som inte har mognat.

2008-08-04 @ 21:02:32
URL: http://backmanss.blogg.se/
Postat av: alexandra

sova är sköööönt ! intressant blogg du har.

2008-08-04 @ 22:16:36
URL: http://evelinaalexandra.blogg.se/
Postat av: lottye

lungt vännen :)!

2008-08-04 @ 22:40:45
URL: http://republic.blogg.se/
Postat av: emma

usch det känns sjukt att man vet vad möänniskor har för sig om dagarna så känner man dom inte ens.

Min lillasyster och hennes kompoisar har fått sig över huvudet, när vi var på no-data/internet semester så får min systr sms av typ två kompisar där det står "blondinbella har blivit våldtagen" so? det blir väl en människa våldtagen nästan varannan dag, så sitter dom och smsar :P



2008-08-05 @ 14:33:52
URL: http://emmariah.blogg.se/
Postat av: emma

föresten, skriv gärna vad du tycker om min blogg! och var ärlig nu :P för jag vill göra allt för att få det så bra som möjligt :P

2008-08-05 @ 14:34:13
URL: http://emmariah.blogg.se/
Postat av: Matilda

Är jag en av dom tåkiga bloggarna?

2008-08-05 @ 16:19:51
URL: http://runeskjold.blogg.se/
Postat av: j.hallonqvist

om ni stina har så tråkig och ointresant blogg med 1000 ego pic av sig sälv, är la inte direkt något du behöver lipa över, du tycker hon e ointresant och inga åsikter och ändå e hon 2:a 3:e största bloggaren i Sverige. hUm, de kallar ja inte direkt tråkig.

2008-08-07 @ 00:28:32
URL: http://jmhallonqvist.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men snälla du skaffa dig ett liv och luta dra ner på andra bloggerskor. Asså seriöst, det finns i princip inga regler när det gäller bloggandet och om stina lee känner för att visa foton på sin hund låt henne göra det. Jag kan förstå att många tycker att det är tråkigt ( jag tycker att det är tråkigt) men det är hennes blogg eller? Asså det verkar som om du bara snackar skit om de populära bloggarna eftersom att du själv insett att du aldrig kmr att bli så populär själv. personligen hatar jag nästan alla bloggar men folk får ju göra vad dem vill. Du kan ju inte påstå att det är så kul att se foton på dig i dina kläder eller när du gör en ful min eller? Tusen bilder på lilla Sara och hennes ansikte eller när hon står i hallen. Det låter inte precis kul men du får göra vad du vill. Precis samma sak alla har olika intressen och du anser ju att du får blogga om vad du vill då får väl alla andra göra det?



Skärp dig och sluta vara så självisk. Alltså om man har en blogg då är det man själv som bestämmer eller hur? Så ska du hacka på andras beslut för att de kanske tycker att det är kul att se sin hund på bild eller dokumentera om sin pojkvän etc.



Ha det så bra!



Och ta detta inte personligt jag menar allmänt att man får blogga som man vill men du borde vara försiktig med vad du säger.

2008-08-07 @ 13:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0