Sara Hart=Klantarsel (arsle?)

I måndags kom min nya sadel hem, så jag åker till mantorp och hämtar den, jag lyckas få med mig lite annat också, nya transportskydd,nya dressyrskydd(svarta med ludd),chaps,mattes padd,och så givetvis en sadelgjord till sadeln.. Jag är supernöjd och åker hem för att provrida. Och sadelgjorden är för kort, och inte sådär bara lite så man kan ta i lite extra bara så går det, utan verkligen för kort!! 10 CM säkert emallan stropparna och gjorden. Jag svär och surar.. Tar istället Annkis gjord så jag kan rida i min nya sadel iaf, och det kändes ovant men bra. Dagen efter alltså i går åkte jag tillbaka för att byta min gjord, jag gör ett snabbt överslag (min matte är verkligen kass  och detta är ju ett bevis på det) för när jag komme rhem för att prova min nya ,längre gjord är även den för kort. Jag blir nu inte bara sur utan skriker och sparkar i väggen( omoget jag vet) men det vart fan inte längre ändå. Michaela skrattade åt mig, och det var väl inte så konstigt. Idag åkte jag tillbaka igen, och då skrattade de åt mig i affären t.o.m, inte så konstigt det heller. Men jag kom hem med en alldeles lagom och perfekt sadelgjord. Efter tre resor till mantorp på tre dagar, så är rabatten jag fick på sadelgjorden och padden som bortblåst på bensin istället. Jag är så fruktansvärt klantig. Nu undrar ingen längre, alla vet.

Kommentarer
Postat av: Micke

Hehe, ja nu vet alla!
Iaf, alla som varit här och läst :D

2008-03-19 @ 22:26:49
URL: http://nufan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0