Skärtorsdag

Så.. nu ska vi se. Jag var tvungen och skälla lite på Micke för han störde mig nu när jag skulle sätta mig och blogga, på riktigt. Om mig och mitt liv och såna där oerhört viktiga grejer, jag är ungefär som den där tjejen som bloggar om vad hon har shoppat och hon tjänar miljoner på det, jag är ungefär som henne... Ungefär. Jag har däremot inte några pengar att shoppa för så det enda jag shoppat idag är en vinare,lite cider (köpte bla den där spring-cidern som ska vara så himla god, flaskan var superfin så jag hoppas innehållet också är bra)och så 5 kung. Det sistnämda är inte till mig, är ju ingen öl-älskare direkt.

Började dagen med en promenix med Camilla 1 timma. Vart strandvägen denna gången och det var skönt väder imorse faktiskt, fast det snöade precis när jag kom ut men det gick över.. Som tur var.
Sedan åkte jag till stallet och var väldigt effektiv faktiskt,hann mocka,göra mat och rida på knappt två timmar, red visserligen en kortis i skogen 30 min bara, men endå. Stallfolk förstår att detta är oerhört effektivt gjort. Det var iallafall så himla mkt snö i skogen och stenhårt, och jag hade inga broddar givetvis, eller Lillan då, så hon bara halkade den klanten, därför en kortis.. Iofs behövde hon får jogga lite bara också eftersom gårddagen vart rätt tuff för henne, men hennes egna fel när hon försöker bråka med moi.
Hem igen och duscha och göra iordning sig och så en promenad till jobbet, träffade min kusin på vägen, och det var typ, hm ett år sen jag såg honom sist.Så det var trevligt.
Jobbade mitt glidarpass idag mellan 13-18, men det var kaos redan när jag kom, folk är som galna innan påsk vad det gäller att handla mat. 17,45 när det snart är dags för mig att smita hem så är Johan så duktig så han skär sig på skärmaskinen, tack för den liksom. Så typ halva fingret försann och blodet sprutade.. Okej inte riktigt kanske, men det vart en litet sår iaf, men det blödde mycket! Så jag fick minnsan stanna en stund till.. Hann till systemet som tur var iallafall innan det stängde så jag handlar mitt och går hem, när jag är typ 100 m hemifrån ringer jag Erik, för jag såg att han ringt tidigare på dagen, och han ville ha öl, så det var bara för mig att gå sista metrarna fram till bilen och åka tillbaka till systemet, och det var då, när jag gick fram till ölhyllan som jag såg spring-cidern, den har jag ju letat efter massor tidigare..Tur för mig!
Jaja, handlade det och åkte hem igen. Ett snabbt ombyte och så ute och springa 30 min! Känner mig så himla nöjd nu när jag sitter här nyduschad och har precis ätit en näringsrik middag, nämligen makaroner och ketchup. Ibland skulle man verkligen vilja bli lite ompysslad...;)

Imorgon är jag ledig, så skönt. Jag ska göra stallet på morgonen, sen ska jag åka till mamma och laga påskmat med henne.. är man kock så är man. På kvällen ska jag träffa Sanna, ska bli så himla kul, var så längesen nu och så kommer det dröja länge förmodligen innan vi kan träffas igen. Eftersom jag flyttar om inte alls länge. Det känns lite vemodigt nu faktiskt.. Men jag tror det kommer bli skitbra.

Måste bara säga, precis som alla andra att Björn Gustafsson är så himla underbar. Alltså jag skrattar bara jag ser honom.

"Jag har tre meter i tak och lockar utav sammet"

Tack och Adjö
Och denna raringen får jag träffa på lördag<3
S+S <3


Kommentarer
Postat av: CAZZIS

Ha en bra torsdags kväll nu hörru ;)

2008-03-20 @ 20:35:38
URL: http://cazzis.blogg.se
Postat av: Micke

Mackisar och ketchup.
Najs! :D

2008-03-20 @ 20:46:45
URL: http://nufan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0