Pinsammma Löwengrip

Såg ni Debatt igår kväll? Jag gjorde, och säkerligen många mer.
Blondinbella var så pinsam. Dubbelmoral eller vad? Alla som läser hennes blogg regelbundet kan skriva under på att det är mycket prat om alkohol och bilder på henne med drinkar och vinglas i händerna.
Jag förstår inte överhuvudtaget varför glaset behöver vara med, precis som Josefsson sa, man kan lika gärna ställa ifrån sig glaset när man ska fotas för bloggen, de foton som inte ska läggas upp kan ju se annorlunda ut, hon får gärna stå och posa i underkläder med en cigg i ena handen och ett glas vin i den andra, då bryr jag mig inte ett dugg, men de bilder som ska visas på en blogg kan vara bra bilder. Hon påstår att hon trots detta är en bra förebild, och nej du är inte så smart som du tror. En bra förebild hade inte lagt ut dessa bilder.
Blondinbella säger till sitt försvar att "hon inte ska ljuga om sin verklighet utan att hon vill visa sitt liv", men hallå tjejen du väljer ju redan vilka delar du vill visa av livet så varför inte välja bort just dessa bilder.
Du väljer ju att visa det livet där ju träffar kändisar,går på fester,är med i Tv osv, det livet som vi vill läsa om, det vi tycker är intressant, det handlar ju inte så mycket om vardagsproblem typ tvättstugan och toalettstädning med Nils, eller storhandling på Maxi, så du väljer redan det livet du vill visa och du kan lika gärna skära bort lite till, nämligen alkoholen.

Visst, "ALLA" 17åringar och många yngre än det dricker, men bara för att det är så, är det då okej? Ska vi bara sitta och rycka på axlarna och tycka det är bra och okej?

Jag tycker nämligen inte det, jag tycker inte det är okej, jag drack när jag inte hade åldern inne, men jag kan ju inte påstå att jag är överlycklig över tanken på att mina barn ska dricka sprit och röka när de knappt är byxmyndiga, jag skulle önska att alkoholdebuten är senare i livet för många.
Vi kan sitta och titta på när saker går åt fel håll, eller så gör vi något åt det, och ett steg i rätt riktning är att åtminstone REAGERA på när minderåriga dricker. Väx upp och sluta tyck det är okej.
Jag är iallafall mogen nog att tycka det är tråkigt och fel.

Jag kan lägga till att jag tycker Blondinbella gör mycket bra saker också, typ Sluta Röka projektet och det här med anorexi/bulimi men hon måste sluta tycka att hon är en perfekt förebild, det brister på vissa punkter.
Det skulle vara coolare om hon helt tog avstånd från alkohol, om hon kunde säga öppet i sin blogg att alkohol är fel och att hon inte dricker. Det är en bra förebild, och himla coolt.
Nu är hon bara pinsam när hon leker vuxen och står och posar med ett glas i handen, pinsamt Bella,pinsamt!



Skål
då,


 varför inte börja severa vin som dryck till skolmaten, jag ska nog lämna in det som förslag....

Kommentarer
Postat av: sandra

jag bryr mig inte. hon får väl tycka som hon vill, skadar inte mig ett piss :)

2008-10-10 @ 16:59:11
URL: http://marinoni.blogg.se/
Postat av: Joella

Jag tycker egentligen inte att det är fel om man hanterar det på ett bra sätt. Det är inte okej att komma hem och spy halva natten. Det är inte okej att däcka. Det är inte okej att bli full åtta gånger i månaden. Det visar att man inte kan hantera det. Men jag tycker ändå att Isabella, till skillnad från exempelvis Kissie, dricker på ett "hälsosamt" sätt, dvs, varken för mycket eller för ofta. Det må ha varit så förut när hon var yngre, men inte längre.

2008-10-10 @ 17:10:22
URL: http://talkingbird.blogg.se/
Postat av: felicia

Jag tycker inte alls hon dricker mycket om man tänker efter hur mycket andra ungdomar egentligen dricker, jag tycker att hon verkar väldigt vuxen för sin ålder och tar ansvar att efter ett glas räcker det, hon verkar inte vara personen som tar ett glas för att "festa/bli full" utan ett glas som en vuxen.. och visst får man ha sin egna åsikter, men förstår inte hur människor orkar lägga ner så mycket energi på andra!

2008-10-10 @ 17:55:36
URL: http://901112.blogspot.com
Postat av: Stephanie

om alla tonåringar skulle bli granskade sådär i media så skulle staten få fullt upp... =)

2008-10-10 @ 18:13:11
URL: http://ampel.blogg.se/
Postat av: Stephanie Ampel

ja absolut=)

2008-10-10 @ 18:45:00
URL: http://ampel.blogg.se/
Postat av: Jossi

HAHAHAHA!! Hon är så omogen!!

Visst många dricker, men alla har inte bilder på sig hela tiden där dom har någon form av alkohol i handen som hon har. Att hon ska kalla sig för en bra förebild, hmm ja det är något som jag inte fattar. En förebild ska fan inte ha ett vinglas i handen hela tiden!! Det är fel!

Hur många av det ungre som läser hennes blogg och tycker att hon är typ den coolaste som finns, kommer ta efter henne och börja dricka lite för mycket i för tidig ålder?

I mina ögon så är hon inte någon form av förebild! Skulle aldrig se henne som en förebild, inte för mig iallafall! Skulle aldrig vilja bli som henne!

Ne, usch jag gillar inte henne!!

2008-10-10 @ 20:23:17
URL: http://jossisplace.blogg.se/
Postat av: Anton

Jag håller med dig att Bella hade aningen dubellmoral i det hon sa gällande alkoholvanor.

Men hon lever ju sitt liv och de finns fan i mig 100 tals brudar inom samma kretsar som är något värre än henne när det gäller alkoholkosumtion och som också dem vill visa upp sig som såkallde "förebilder". Så jag måste faktist säga att hon i jämförelse till dem är en bättre förebild

Dessutom läggs det ju ut bilder på alkohol och ungdomar överallt. Och förebilder för alkohol är no inte något jag kan tänak mig att ungdomar följer. Alkohol e vår kultur,den är ärvd och för många redan en självklarhet och för dem som inte gör det,lägger säkerligen märke mycket snabbt till att de som dricker alkhol är betydligt fler än de som inte gör det

2008-10-11 @ 03:33:06
URL: http://antozz.co.nr
Postat av: Caroline

Om Bella inte varit så känd som hon är så skulle socialen inte kontaktat henne föräldrar, de gör det endast för att hon har en stor blogg och för att hon får gå på en massa events där det serveras alkohol. Jag kan säga såhär att minst 80% (skulle jag tippa på) konsumerar mycket MYCKET mer än Bella och skriver om det i sina bloggar, ska socialen kontakta deras föräldrar också? Nej, för de läser inte om det. Dessutom dricker hon inte mycket som hon säger, är man på ett event så blir det en drink men inte mycket mer. Ett glas vin till maten tar många och jag ser inget fel i det. Ska det vara stränga regler på att det ska vara 18 årsgräns?! Vad händer då med alla dessa 12-13 åringar som springer runt?! Ibland gör man ingenting åt dem och det är ändå 5 år tills de blir 18! Jag tycker bara det är löjligt att detta tas upp, då kan man ju lika gärna anmäla Kenza med som ofta har en cigg i handen och som festar betydligt mer än Bella och på ett annat sätt.



Sverige får skilja lite på dricka och dricka tycker jag!

2008-10-13 @ 16:57:52
URL: http://carolinesandqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0