Bra böcker

Jag läser sällan, eller ska jag vara ärlig läser jag ALDRIG. Alltså jag har inte ro att sitta still så länge.
Likadant när jag ska bada, hm, tre minuter sen börjar jag gnälla... Fredde är alltid hemma och får höra allt..
Det hela börjar med(varje gång) att jag känner mig sugen på att bada och det ska bli skönt och jag är trött i kroppen.Efter 3 minuter MAX i badet;

-Det är vaaaaarmt!
-Tyst nu Sara,och slappna av...
-Men jag får ju ingen luft, det är för varmt..
Fredrik öppnar dörren så det kommer in luft, och efter 1 minut
-Jag är rastlös!
-SLAPPNA AV!
-Okej.. men kan du inte komma in och prata med mig?
-Nej, slappna av nu och var tyst!
-Ameeeeen det är varmt, jag kan inte andas och jag har så trååååkigt, måste jag bada mer?
-Ja lite till.. ( Fredde vill kolla på något på TV)
Jag är tyst 1 minut och kliver sedan upp i badet,nöjd och glad.

Jag har alltså ganska mycket myror i brallan. Men hittar jag en bra bok, då kan jag sträckläsa den.
Det gjorde jag igår nämligen.. Jag fick tag på "Pojken som kallades det" av Dave Pelzer och den var så bra. Så jag läste ut den på ett par timmar igårkväll. Nu ska jag ge mig på fortsättningen "Pojken som inte fanns". Det är otroligt gripande böcker om en pojke som blir fysiskt och psykiskt misshandlkad av sin mamma. I sitt hem, i sin familj. Man kan inte blir annat än tagen.


Kommentarer
Postat av: A

Såg din kommentar i blondinbellas blogg och eftersom hon inte hinner kommentera så gör jag det.

Det jag tycker personligen är att hon har varje rätt att ha sina pengar ifred. Om du någonsin lyckas skaffa ett mediokert jobb kommer du antagligen att behålla det själv också. Och jo, du kommer säkert köpa kläder, god mat och skor osv. right?



Och du vet väl att hon är jävligt känd? Hon kan tyvärr inte ta bussen, när hon var i kungsträdgården fick hon nästan en glasflaska i huvudet.





Jag brukar inte svara åt hennes vägar, men hade jag sett den där kommentaren i nåns blogg så skulle jag svarat oavsett bloggaren. Din kommentar var bara så otroligt blåst och ogenomtänkt



CIAO!

2008-09-22 @ 06:53:03
Postat av: nadja

den boken är kanon bra =)

2008-09-23 @ 15:29:18
URL: http://rosalady.blogg.se/
Postat av: emilia engberg

den där boken är jättebra, men hemsk!

2008-09-23 @ 20:39:59
URL: http://emiliaengberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0