Feminist-javisst!

God kväll! Jag kom precis hem från en heldag på språng. Skola-IKEA-maxi-hem.
Låter inte så jobbigt ser jag men, jag är helt slut, känner mig inte helt hundra, hoppas jag håller mig frisk.
Jag måste bara få gnälla lite, och säga att FAN vad jobbigt det är att handla, på buss. Jag saknar min bil så det gör ont. Det är tungt,trångt och man får inte ens med hälften av vad man behöver, för att man inte orkar bära.
Usch, student vintertid var ingen vidare ni. Kallt är det också att vänta på bussen.
Men jag är ju mijlövänlig, tummen upp på det!

Idag på föreläsningen var det mest diskussion, vilket ibland spårar ur lite i våran klass. Men ganska roligt hur folk tänker och resonerar. Vissa bara slänger ur sig all möjlig skit, utan någon som helst respekt. Man måste förstå att alla är olika tycker jag, det viktigaste för att kunna förstå varandra.

Vi kom in på feminisim, vilket de flesta är överrens om är ett negativt ord, man tänker ofta på manshatare när man säger feminist. Vilken det inte är. En feminist vill ha full ekonomisk,social och politisk jämställdhet med männen. Vilket är en självklarhet,för alla hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0