Ruinera mig gärna, vassego

Alltså det här med studentlitteratur, det är så DYRT. Jag förstår inte hur studenters ekonomi ska gå ihop?
Jag har ju bara tur som har sambo att dela hyra med, för annars skulle det ju vara ännu värre.
Men böcker är ju hur dyrt som helst, allt går ju inte köpa begagnat, och folk är så jäkla giriga att de ska ju ha nästan fullpris på begagnade böcker. Drar man av 50kr på en begagnat bok (som kostar nästan 500:-ny) kan jag ju lika gärna köpa den ny bara för att. Biblioteken  har ju inte heller jättemånga att låna ut heller.

Jag ska fan räkna ihop vad en månad skulle kosta för mig som ensam om jag var tvungen att köpa alla böcker nya. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0