God morgon!

Har precis ätit upp min havregrynsgröt, det är ju bara äckligt! Men riktigt nyttigt och det håller magen igång.
Jag har börjat mina nya SUPERnyttiga liv.
Jag ska äta gröt varje morgon och inte bröd. Bröd är livsfarligt.
Inget godis/chips/popcorn i veckorna. Popcorn kunde jag äta 5 ggr/veckan. Inga problem.Nu blir det på helgen.
MAX!
Träningen ska jag med dra igång på riktigt, har inte kommit igång förrens nu sedan vi flyttade hit, först hade jag ju inget gymkort eftersom jag hade kvar mitt hemma och då ville jag inte ha två om jag inte blev av med kortet hemma. Men det blev jag ju.

Så då valde vi Sats att träna på och visst, det är dyrare än de andra gymmen, men verkligen värt pengarna.
Det är väldigt fräscht och fint,maskinerna är jättebra (kanske svårt att tro att det kan vara skillnad på gymmaskiner, men ja det kan det verkligen).
Det finns allt verkligen, och passen är bra och det är mycket olika pass varje dag. Har man lite svårt med motivationen en dag så är det bara att välja något av passen så får man pepp på köpet.
Det var bra på FeelGood också, men på Sats är det så sjukt bra;)

I tisdags provade jag SatsEnergy som är konditionsträning i grupp, ett ganska nytt pass på Sats och det var riktigt bra och riktigt jobbigt. Det gick ut på att röra sig hela tiden, inga svåra steg och såntdär utan mer gammal hederlig träning. Instruktören var verkligen ett energiknippe, riktigt rolig, hon var väl säkert 55-60 år men helt vild. Riktigt kul att ha någon som peppar en på det sättet. Hade träningvärk i rumpan dagen efter, det trodde jag inte men alltid ett plus.
Trodde att det inte skulle gå och köra BodyPump igår eftersom det är så mycket träning för rumpa och lår, men det gick skitbra. Jag älskar pumpen, det är så kul!

Jag måste skynda mig nu för jag ska snart möta Sofie på skolan.

Men måste bara tipsa om jättegod (och nyttig) mat jag gjorde igår:
Fräs qornbitar med wokgrönsaker (helst dom asia tycker jag) och släng i en burk sojabönor på slutet, häll på en burk kokosmjölk, sweetchilisås,soya och kryddor efter egen smak. Jag hade jasminris till men nudlar är med gott.
Eller bulgur eller mathavre, eller ja vad man själv vill. Men jag älskar kokosmjölken och sweechilisåsen ihop!



Tänkte väl mig nåt sånt här som mål för min träning kanske....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0