Tandläkarskräck

Hej på er!
Jag kan berätta att tandvärken blev inte alls bättre under kvällen igår, och inatt var det fruktansvärt! Det hjälpte inte med Ipren, och jag kunde inte ha huvudet på kudden utan att det värkte i hela huvudet. Kinden svullnade även på utsidan och det satte sig på sidan av halsen, så varje gång jag svalde kändes som ett knytnävsslag, jag var även så svullen på insidan i munnen runt tanden så jag kunde inte stänga käken. Det är svårt att förklara smärta med ord men herregud jag har aldrig haft sådär ont. Jag sov max ett par timmar, osammanhängande och ytligt. Så fort klockan blev åtta ringde jag folktandvården och jag hade sådan tur att de fick ett återbud så kl 9.15 fick jag tid.

Väl där konstaterade tandläkaren att det var en inflammation i tandköttet runt tanden, och att det hade gått VÄLDIGT långt. Det skulle alltså spolas rent, så in med bedövningssprutor i munnen. Jag hatar att ta sprutor i munnen, det gör ju så himla ont! Att spola rent kändes inte som tur var, tandläkaren sa nämligen att vid så svåra inflammationer kanske inte bedövningen tar helt, men det gjorde den och jag var lättad över att det inte kändes, förutom alla slangar och skit som tryckte överallt annars i munnen.

Nu håller vi bara tummarna för att det räcker med att spola en gång, och att jag slipper problem i fortsättningen, det är nämligen inte säkert att tanden kommer upp som den ska och då behöver den opereras bort.
Jag ska boka tid hos min tandläkare så han får titta på det, nu är det bara att hålla tummarna att jag slipper få fler inflammtioner på samma ställe..

Usch, ingen vidare dag. Lite glädjande är det iallafall att jag har skrivit så mycket på hemtentan så den behöver jag inte oroa mig för. Jag trodde jag hade skrivit 1,5 sida igår, men jag var visst på min fjärde sida, och man får skriva MAX fyra. Så det känns ju ganska bra trots alla tandbekymmer.


TA HAND OM ER<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0